Prezentarea proiectului
Proiectul se va desfasura in perioada 2012-2014 si este implementat in baza unui parteneriat intre agentii pentru dezvoltare regionala, autoritati regionale/locale, comisii de film si o institutie de invatamant superior. EuroScreen intentioneaza sa imbunatateasca eficenta politicilor ce guverneaza relatiile dintre sectorul productiei de film (de exemplul The Sound of Music din Salzburg, Notting Hill din Londra sau Wallander din Ystad) si cel al turismului in cadrul regiunilor participante in proiect si sa actioneze in sensul cresterii ambelor sectoare prin dezvoltarea unui sistem pilot pentru masurarea impactului determinat de turismul rezultat ca urmare a promovarii unei regiuni prin intermediul productiei de film.
Proiectul isi propune sa schimbe si sa transfere bunele practici intre partenerii EuroScreen, si in cele din urma sa imbunatateasca politicile ce se adreseaza acestor sectoare. In timp ce dovezile anecdotice despre impactul filmului asupra turismului exista, cifrele economice de impact, credibile, lipsesc. Prin urmare, EuroScreen functioneaza, de aemenea, in ideea dezvoltarii un cadru de lucru comun in vederea sprijinirii regiunilor participante in a identifica si masura impactul economic al sectorului de productie al filmului asupra turismului.
Misiunea EuroScreen este de a profita de industria filmului ca un catalizator pentru dezvoltarea turismului dovedit.